söndag 12 december 2010

Snöfeber

Idag blire inga bilder tyvärr.

Har varit ute i skogen och provat ut min nya semi-sniper. Dock den enda kulorna jag hade till den var en liten del 0.25 men mest 0.20 vilket gjorde att luften tog tag i den ganska lätt.

Märkte även att Vietnam-magget jag hade fått med sög bajsröv eftersom den inte matade in i hop-uphuset som den skulle. Blev att jag körde mina 68rd TM magasin för att få det att funka.

Dagens spel:
Sniper-hunt, Jag och kompisen mot resten. Vi skulle låta fienden följa våra spår som leder rakt över en mer öppen plats där det är djup snö (cirka 60 cm) och ta skydd högre upp. Kompisen (aliwin) hade på sig sin ghille och i efterhand fick vi reda på att ingen såg honom alls. Jag körde urban MARPAT eftersom det blandar sig bättre i snön.

Då vår ide om att de skulle följa efter oss fungerade på 3 pers så tog alex ut 1 av dem och när de gömt sig från hans håll så kom jag fram och drog 2 till. Därefter försökte fi att flanka vår höger så jag och alex drog oss vänster så de bara skulle springa en cirkel. Gick bra...skulle gått bättre om båda våra vapen inte muppade sig redan från början. Jag med felinställd hop-up och han med en gas-sniper :P

Resten av dagen körde vi lite killer. Enkelt och lätt kunde man ta ut lite folk med semin. Fick first blood på en snubbes knoge som jag träffade cirka 20 meter bort. Då vet man att det är kraft i den, men samtidigt inte kul att skada någon så.

Spelade även lite "CQB" i ett grustag där jag har 10-15m säkerhetsavstånd...så jag kunde endast stå en bit tillbaka och skjuta. Men ganska kul var det. Spelade bland maskineriet där och alla stora högarna. Unikt när det är vinter så allt blir 100 gånger jobbigare.

Over and out för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar