lördag 20 augusti 2011

Svar på Kommentarer: Zombiespel i BF Mala

Svarar på era frågor då ni får se svaret än att ni aldrig kollar på just den delen ni skrev den i.

För er som inte vet vart frågorna kommer ifrån är det från det inlägget som handlade om förberedelser inför ett zombiespel i Mala.

Filmer ifrån spelet:
Film 1 Zombiespel BF Mala (Varning för högt ljud i början av filmen)
Film 2 Zombiespel BF Mala

____________________
Pelle sa...

Lycka till i tävlingen för bästa kostym ;)

Du skulle ha sätt Umbrella på det senaste farmen spelet.

/Blackinsv
10 juni 2011 16:53

Senchoos svar: Jag tackar! Jag vann den dessutom och fick en Madbull Noveske flashhider och får spela gratis nästa zombiespel. Såg lite på filmerna från spelet på Farmen och Umbrella såg enhetliga ut. Tyvärr var det vissa som inte hade läst reglerna då vi skulle antingen ha helsvart eller OD, men ändå var där folk med jeans och t-shirt.

Men tack än en gång för lyckönskningen. Det var nog den som gav mig vinsten :)
_______________________________


Emma sa...

RE spelen är AWESOME. Säg att du hatar RE filmerna!!!!

/Crusty
12 juni 2011 16:06

Senchoos svar: RE spelen är verkligen bra även om de också nu börjar sväva ut i rymden med allt. Första filmen var bra då den höll sig okej till spelstoryn, men nu har dem ju bara förstört allt som har med RE att göra. De glömmer att RE är om skräck inte coola effekter.

Dock en film som är bra och RE serien är RE:Degeneration. och snart kommer en till som heter Damnation som jag ser fram emot. Annars kommer jag ha Dead Island att hålla som högst upp på zombiespellistan ^^
_________________________________
Johnny sa...

@Pelle:
Farmen? Det var inte mycket till zombiespel där tycker jag. Massa andra skjutande som vägrade interagera på flera tillfällen så det blev väldigt mycket b-lag och statister för oss zombies.
Tycker farmenarr ska snacka med Hippiesarna om hur man gör. De drog ju folk från Stockholm till lilla Skåne för ett 6h-spel!
Jag åker söderut istället för norrut nästa spel.
14 juni 2011 05:44

Senchoos svar: Måste säga att Farmen spelen känns inte som ett äkta zombiespel som har känslan att zombies tar över. Utan att det är mer att zombiesarna är lite i vägen av ett vanligt scenariospel. Men kan tänka mig att det är svårt att få ihop många zombies för att att få ihop den känslan.

Dock hade dem Pixie.blogg.se som gjorde alla zombies make-up. Hon fick det att se DÖhäftigt ut (pun intended)! Men annars spelmässigt vet jag inte hurdan det blev.

Fanns ju ett annat spel som hette The Screamers som inte var zombies direkt, men däremot var fienden redan klara innan spelet och de som skulle spela emot dem visste inte alls vad det är för fiende. Det kallar jag skräck när man inte vet vad fi är kapabel till! Ungefär som motorsågs snubben i detta spelet =)
_________________________________________


Anonym sa...

Farmen var det grymmaste spel jag varit på! Kul att känna att zombies var ett lag och inte som på andra spel. Jag har skitakul!
19 augusti 2011 08:01


Senchoos svar: vet att detta inte är riktat mot mig, men vill ändå säga att Farmen har ju sin nisch. I BF Mala spelet var zombisarna Hippiesarna och en del ströfolk. Och just att de var så många blev det iaf kaos då de inte hade direkt en jätte uttänkt strategi. Men som jag förstod det hade zombies radio för att de hade bättre lukt för kött osv så att de visste vart folk var. Men då är Farmen platsen lite större än den ytan som Mala utnyttjade så att radio inte behövdes. Det var bara följa ropen efter hjälp =)

Hoppas att själv kunna dra mig till Farmen någon gång så att jag kan jämföra ordentligt.
____________________________________

Tack för att ni kommenterade och hoppas väntan på svar inte blev alldeles för utdragen :P

1 kommentar:

  1. Ja ibland så kan svar dröja men det var ett bra svar.
    Härligt när man får vinna =)

    SvaraRadera