onsdag 9 mars 2011

Lördagens Gear

Tänkte bara göra en enkel liten presentation av mitt gear inför Lördag.
Sprider det genom en överdriven photoshopad bild.



Kitlist:
Bekas Shadow Uniform
Grön duk för att ha som hårnät (Försvarsmakten)
Fox handskar då mina blåa ligger någonstans :P

Chestrigg med
4x Tactical Tailor open top M4
4x Guarder magfickor
1x Guarder Radio Pouch
1x Admin Pouch

Alta Knäskydd
Maxpedition Rollypoly Mega
Blackhawk Serpa tactical holster

Comms:
Wouxun UVD1P 134-174/400-480MHz
Monofon med hörsnäckeuttag
Hörsnäcka akustisk

Vapen:
Dboys 416D:
Front grepp
G&P Aimpoint med hemmagjorda skydd i lexan
Finare Buttstock
Silencer

TM Glock17:
Metallmantel
High-flow valves
150% rekyl- och hammar-fjäder




Jag vet att uniformen syns som en upplyst julgran i en död skog, men då vi är mer sneaky och inte front spanarna så väljer vi att försöka vara mer aktiva i smygandet på kvällen.

Och av dem jag lyckats smyga mig på fick jag höra att de såg mig i ytterkanten av sitt synfält när jag rörde mig. Men att jag såg ut som en skuggfigur i mörkret så när de tittade rakt på syntes jag inte alls.

Haft en som sprang rakt emot mig. Stannade cirka 5 meter framför och tittade rakt på mig men såg mig inte.

Det som saknas nu är slingen till vapnet samt en wristcoach för att kunna hålla lite kartor och sånt på armen. Hoppas jag får det innan fredag iaf :D

På tal om mitt förra inlägg när jag provade tystheten i min 416 utan skott i. Provade idag med skott i och den tystades 50% mer då fjädern fick mer motstånd i pipan. Kort sagt: Awesome!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar