tisdag 3 maj 2011

Uppgradering till 3-day packen

Tjejen hittade ett bröstspänne för ryggsäckar på Naturkompaniet. Enkelt att installera om man har rätta knycken och den verkar vara hållbar.
Stora frågan är om den lilla remmen på utsidan av axelremmarna kommer palla trycket. Men det återstår att se.



Hittade även lösningen till hur jag skulle ha min vätskeblåsa i ryggsäcken. Helt enkelt satte jag dit en extra säck som krävde 7 Molle-remmar för att fästas. Då är den lika lång som utsidan av ryggsäcken så det blir lite svårare att få tag på den undre av de 2 yttre facken. Men det gör inget. Man har en mycket större att tillgå då ^^



Sist på listan är: Ryggskiva!! :D
Ska nog fixa det via en kartongbit i början. Dock så tål det inte precis vatten vilket är ofördelaktigt för min del.

Lite fler bilder på hur det nu ser ut:




Extra ryggsäcken är en ifrån Guarder och har hållare för en vätskeblåsa i. Den är då gjord i 1000Denier Condura. Man känner att det är en liten liten skillnad mellan extra ryggan och Mil-tecen. Men det är fan inte mycket.


En extra ros till Garderoben.se idag. En av de beställda shemaghsen hade ett hål i sig och efter tagit lite bilder på det och ett välformulerat mail *host* så fick jag svaret att de skickar en helt utan extra kostnad. Då trodde jag att det var dags att skicka tillbaka den gamla. Men nej nej...jag får då behålla den som katt-täcke =)

Kan inte säga mer än att de aldrig gjort mig besvikna och tror inte det kommer vara snart precis :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar