onsdag 30 juni 2010

Shooting in the woods

Idag var vi ute i skogen jag, Maija och Joakim. vi testsköt våra vapen lite och övade lite. Tyvärr var inte vädret riktigt up to it. Gaspistolerna var riktigt roliga att skjuta med i början av dagen, men ju mer fuktighet och att solen inte låg på gjorde att vi fick en del krångel.



Vad vi testsköt idag:
Vi började med våra pistoler. Jocke tog sin KSC Glock 17 och den fungerade felfritt när det var lite varmare. Han testade även på min flaska av New Power Green Gas samt sin vanliga ULTRAIR Power Gas från ASG. Han fick en märkbar skillnad av new power då den har snäppet högre tryck i sig. Lite bättre precision samt att den laddade nästa skott lite snabbare.


T.V: Immer med sin KSC Glock 17, T.H: Senchoo med sin KJW Hi-Capa 5.1

Nästa pistol på tur var då min KJW Hi-Capa 5.1 med sina vanliga gasmagasin. Detta vapnet är då redan klart för CO2 direkt ut lådan. Enda som man måste ha då är speciella magasin som kan ha 12g CO2 kapslar i sig. Men den har ordentligt med ork på båda typerna av gaserna. Dock när det blev kallar och om man använde New power gasen så slog det ut ett stort moln av gas framme vid pistolen. Såg spektakulärt ut men för mycket gas rymde så att den inte orkade de sista skotten (dvs den kylde ner magasinet alldeles för mycket. Så tror jag kör vanlig ASG gas på den under kallare klimat.

Därefter körde vi på automatvapen och började med Jockes GR3000 (G&G LR300). Finns inte mycket att säga. den har en härlig lätt kick-back som gör att känslan att skjuta den blir väldigt härlig. Väldigt trevligt med tanke på att den är inte gjord för att göra så egentligen. Positiv bieffekt som man kallar det.


GR300 and KJW Hi-Capa

Sist men inte minst körde vi min Inokatsu AIMS med Tokyo Marui internals. Den är CQB trimmad så det är i klass med en M90 fjäder (dvs nära 90m/s med 0,20 kulor). Den håller bra och skjuter långt för att vara vanligt trimmad. haft en M4 en tid nu så måste börja tänka om lite om hur säkringen är. Då första hacket på akn är Auto och inte Semi som det är på nästan alla västerländska vapen. men jävla vilken härlig känsla det är att hålla den. Tyngden och veta att det är så nära verkligheten man kommer utan att behöva skaffa sig en riktig. Vacker är ordet jag söker.


Inokatsu AIMS

Vad vi då roade oss med var att filma i slow-motion. Vi testade även en liten film-idé vi hade. var inget annat än jocke skulle se fi och jag skulle skjuta på dem medan han tacklade ner mig. Det andra blev ett litet montage av vad vi spelat in under dagen. Dock om vi göra en film kommer jag få lära mig Adobe Premier Pro eller något sådant.




3 kommentarer:

  1. Jävligt häftigt filmat!
    Med vad för kamera/program gör ni det?

    SvaraRadera
  2. Härligt att du tycker det.

    Vi använde en Casio Exelim EX-FH20. Det är en medelklass systemkamera som har denna inspelningsfunktion.

    Programmet jag redigera det i var Windows Live Movie Maker (Windows 7)

    SvaraRadera