måndag 28 juni 2010

WeaponCase Custom

Vill be om ursäkt att videon jag lovat inte kommit upp. Hade lite tekniska missöden som gjorde att inspelandet inte gick som tänkt. Får ta det senare i veckan.

Gjorde en egen vapenväska idag.
Tog och letade upp en av farsans försvunna verktygsväskor och köpte mig lite dämparmateriel från biltema för att fylla den med.



Tog och började mäta upp hur stort det var inne i själva behållaren och mätte därefter upp det på dynan. Tog några milimeter extra för att den ska hålla sig fast i lådan.


Blev lite extra materiel över så jag gjorde en liten mellanhylla med ett avstånd mellan sig. Däri ska jag gömma framtida silencer så den inte syns för den som bara öppnar den. nackdelen är att jag BARA har använt dämparmateriel. Ska försöka få tag i lite frigolit så skär jag ut så att det som inte behöver vara mjukr inte är det.


såhär såg det färdiga resultatet ut. Enkelt och lätt. Tog mig en cirka 20 min att färdigställa. Ska bara fixa frigoliten och limma in kanterna så blire perfa!


Bra med plats är det i den också. Bara tänkt att ha en pistol åt gången. Kommer dock byta ut min glock. Den har börjat jävlas en massa nu så det blir nog att skrota den och köpa in en KSC Glock 17 så har jag något som funkar =)


Blir allt för denna gång. Nästa gång jag skriver kommer troligen vara på onsdag när vi varit och skjutit lite. Ska försöka spela in i slow motion då så att alla blir nöjda =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar